Вступ

 

Про класичну теорію кольору

 

Ньютон

 

Ломоносов

 

Гете

 

Рунге

 

 

Згадки про співвідношення музики та видимого

• Арістотель

 

Gioseffe Zarlino

 

Джузеппе Арчімбольдо

 

Атанасіус Кірхер

 

Ньютон

 

Луіз Бертранд Кастель

Бейнбридж Бішоп

 

Скрябін і Римський-Корсаков

 

Вільгельм Освальд

 

винаходи для відображення музики

Історія ідей про співвідношення мистецтв

Арістотель

Метафізика, Про душу, книга друга

...Так же, як об'єкт зору – видиме и невидиме, а об'єкт слуху – звук і тиша, з котрих перше є чутним, друге – ні, а також сильний звук, подібно тому як об'єкт зору – яскраве...


...Предмет кожного відчуття, як вважають, – одне протиставлення, наприклад: зору – біле и чорне, слуху – високе та низьке, смаку – горьке та солодке...


...Саме тому, вся надмірність розладнює слух – надмірність і високих і низьких звуків; також як і надмірність смакових властивостей розладнює смак, і надто яскраве чи надто темне в кольорах діє на зір руйнуючи, і в нюху – сильний запах, – все тому, що будь яке відчуття є визначене співвідношення.