Вступ

 

Про класичну теорію кольору

 

Ньютон

 

Ломоносов

 

Гете

 

Рунге

 

 

Згадки про співвідношення музики та видимого

Арістотель

 

Gioseffe Zarlino

 

Джузеппе Арчімбольдо

 

Атанасіус Кірхер

 

Ньютон

 

Луіз Бертранд Кастель

Бейнбридж Бішоп

 

Скрябін і Римський-Корсаков

 

Вільгельм Освальд

 

винаходи для відображення музики

Історія ідей про співвідношення мистецтв

Атанасіус Кірхер

“Musurgia universalis”, 1650 рік:

“Якби під час концерту нам була дана здібність бачити повітря, у якому в цей час коливається одночасно під дією різних голосів та інструментів, ми би тоді з подивом побачили в ньому дуже живі та красиво сгруповані кольори.”

 

Біографічна справка: вчений-енциклопедист, математик, фізик, астроном, філософ, мовознавець, архітектор, письменник. Першим споглядав в мікроскоп мікробів. Першим зробив спробу расшифрувати єгіпетські ієрогліфи, але невдало. Но пізніше це було зроблено, як він і пропонував: на основі коптської мови. У 1930 році бюст Кірхера було розміщено в почетному залі "Німецького музея" в Мюнхені. Отримав пошану уввійти в кількість 30 найзнаменитійших німецьких вчених усіх часів – бюст Кірхера знаходиться в залі шани “Німецького музею" в Мюнхені.

 

Таким же чином, як Кірхер перекладав єгіпетські ієрогліфи (за настроєм), також він запропонував і співвідношення звуків и кольору:

октава = зелений
чиста квінта = фіолетовий
велика секста = вогняно червоний
мала секста = червоно-фіолетовый
збільшена кварта = темно-коричневий
чиста кварта = золотий
зменшена кварта = голубий
чиста кварта = коричнево-жовтий
велика терція = ярко красний
мала терція = золотий
мажорний акорд = черний
мала секунда = білий
мінорный акорд = сірий